fredag den 12. marts 2010

Med åbne øjne og en sur dej

Jeg kan se igen. Næsten. Jeg kan læse, se tv og finde vej hvis jeg går en tur. Jeg har stadig et lille "slør" med mig men det bliver bedre og bedre for hver dag.

Glemte at fortælle om det eminente råd jeg fik fra en af lægerne efter operationen. Lige efter, at jeg rejste mig fra laser-briksen sagde han: "husk nu at det ikke er en god idé at få beskidt vand i øjnene. Så du skal undgå svømmehallen den næste uges tid".
Og her tænker jeg....: For en svømmetur er det første jeg har lyst til når jeg er blind med ubeskrivelige smerter i øjnene.
Så er det råd hermed givet videre!

Jeg er også gået igang med et nyt projekt; hjemmelavet rugbrød med surdej.
Det tager 3 dage at lave fordi surdejen skal laves fra bunden. I dag er tredje rugbrøds-dag og tanken var, at jeg skulle servere lækkert hjemmelavet rugbrød til vores ultimative parmiddag (!) med Bib og N i aften. Mindre detalje at brødet skulle hæve i 100 timer og derefter i ovenen i 3 timer, så det betyder at det er færdigt kl. 22.00 i aften.
Mega nederen! Bliver lidt sur over at det ikke går som jeg vil. Svenskeren foreslår med det samme at vi skal holde baglænsmiddag i stedet. Dessert først, så chili con carne og til sidst forretten med hjemmelavet rugbrød. Klokken 22.00.
Måske ikke det optimale, men det er sgu et brænd-godt forslag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar