onsdag den 23. februar 2011

Grov Pita

I dag fik jeg craving efter pita brød (!) og da jeg ikke kunne finde nogle grov pitaer i supermarkedet besluttede jeg mig for at bage nogle selv.
Det blev rigtigt godt. Jeg lavede hjemmelavet kikærte bøffer, salat og yoghurt dressing til.

Grov Pita:
25 gr gær
3 dl vand (37 grader)
1/2 tsk salt
2 spsk olie
2 dl rugmel
5 dl sigtet dinkelmel


Bland gær og vand. Tilsæt salt, olie, rugmel og næsten alt dinkelmel. Bland grundigt (gerne i en kitchen aid)
Lad dejen hæve 1 time.
Ælt dejen let og del den op i 6-7 runde boller. Gør bollerne flade (lidt under 1 cm)
Vend dem i mel og lad dem hæve i yderligere 30 min. Bages på 275 grader i ca 6 minutter.
Afkøles på en rist.




Kikærte bøffer
1 dåse kikærter (dræn og skyl)
1/2 løg
1 fed hvidløg
1 dl græsk yoghurt
1 spsk karry pulver
1 æg
1-2 dl rasp

Blend kikærter, løg og hvidløg i en blender. Tilsæt yoghurt, karry, æg og rasp. Bland det hele godt sammen. Steg i rigeligt med olie i en dyb pande.

2 kommentarer:

  1. De Kikærtebøffer indeholder alle mine ynglingsingredienser, så dem vil jeg prøve :-)

    MVH
    www.etsmukkereliv.blogspot.com

    SvarSlet